Molempien sarjojen voittajat erottuivat joukosta Virpiniemessä

Volvo Wolrd Golf Challenge -kiertue matkasi Oulun Virpiniemi Golfiin, jossa Wetteri Oy isännöi kauden seitsemättä osakilpailua. Sääolosuhteet eivät juuri poikenneet siitä mihin jo aiemmin tänä kesänä ollaan totuttu; Pilvetön taivas ja hellelukemissa pysytellyt lämpötila tarjosivat jälleen täydelliset peliolosuhteet.

Finaalikutsut itselleen pelasi Antti Immonen, Matti Pruikkonen ja Leena Paaso

Tasoituksellisessa lyöntipelisarjassa voiton vei Matti Pruikkonen tuloksella 66 (-6) nettolyöntiä. Kerrastessaan huipputulokseensa johtaneita syitä, Pruikkonen sanoi kierroksen menneen juuri pelikirjan mukaisesti ja kiitti Virpiniemi Golfin kenttämestaria Pasi Voutilaista hyvistä vinkeistä siihen miten kenttää kannattaa pelata. Toiseksi itsensä pelasi Petri Väänänen tuloksella 71. Kolmannelle korokkeelle kipusi Heikki Palosaari samalla 71 nettolyönnin tuloksella, mutta korkeammalla tasoituksella.

Myös pistebogeysarjassa voittaja teki selvän pesäeron muihin, kun Antti Immonen voitti tuloksella 39 pistettä. Immonen sai kerättyä viiden pisteen kaulan päivän kakkoseen Aleksi Tarvaiseen, joka pelasi tuloksen 34 pistettä. Kolmas sija meni samaan perheeseen, kun Antti Tarvainen pelasi samat 34 pistettä korkeammalla tasoituksella.

Molempien sarjojen voittajat lunastivat itselleen kutsun Suomen maafinaaliin Vierumäen Cooke -kentälle. Sarjojen voittajien lisäksi finaalikutsun itselleen pelasi päivän paras nainen Leena Paaso tuloksella 75 nettolyöntiä.

Päivän tulokset kokonaisuudessaan näet täältä.

Erikoiskilpailut:

Väylä #4: Holiday Club lähimmäs lippua, Heikki Timonen 2,00m

Väylä #8: Electrolux lähimmäs lippua, Antti Laitala 1,74m

Väylä #18: Stihl lähimmäs lippua, Aleksi Tarvainen 1,93m

Kuvagalleriaa pääset katsomaan tästä.

Wetteri Oy ja kiertueen yhteistyökumppanit kiittävät kaikkia pelaajia osallistumisesta!

(Volvo World Golf Challenge 29.7.2018)
«« Edelliselle sivulle